Východočeské Pardubice patří mezi nejvýznamnější železniční uzly v Česku. V novém jízdním řádu budou mít přímé spojení do pěti zemí, pěti hlavních měst a celkem do přibližně 70 různých destinací. Více moderních souprav ComfortJet a Railjet je spojí s Prahou i s Brnem. Více Pendolin pojede do Ostravy. V provozu zůstávají také přímé vlaky do Plzně, Mariánských Lázní, Chebu nebo do Českých Budějovic. Východní Čechy mají jedno z nejlepších spojení s ostatními regiony Česka i se zahraničím.      

Úplnou novinkou jsou tři přímé spoje z Pardubic a České Třebové do Klagenfurtu a Villachu v jihorakouských Korutanech. Vlak tuto trasu zvládne za zhruba 6,5 hodiny včetně jízdy po legendární, nejstarší horské železnici světa přes průsmyk Semmering i po nejmodernější železniční trati Koralmbahn. Na ní pojedou vlaky rychlostí 230 km/h a projedou také 33 kilometrů dlouhým tunelem, který patří k nejdelším v Evropě.

ComfortJet a Railjet

Pardubicemi bude znovu projíždět více Pendolin. Na vlaku SC Pendolino Košičan už znovu jezdí rychlovlak pendolino a nabízí rychlé spojení na sever a východ Slovenska. Vlak zastavuje např. v Žilině, Ružomberku, Liptovském Mikuláši, Popradu a končí v Košicích. Z těchto míst jsou dostupné vyhledávané turistické oblasti v Malé a Velké Fatře a v Nízkých a Vysokých Tatrách. Cesta z Pardubic do Popradu potrvá necelých 6 hodin a do Košic necelých 7,5 hodiny. O jeden pár vlaků SC Pendolino bude jezdit také na lince mezi Prahou a Ostravou. Do Ostravy bude trvat cesta Pendolinem něco málo přes 2 hodiny.

Nově budou jezdit všechny vlaky EC / IC na trase Praha – Ostrava – Praha, např. Ostravan, Cracovia nebo Silesia v režimu povinné rezervace. Rezervace místa bude nutná i pro kratší cesty, např. z Pardubic do Kolína, Prahy nebo do České Třebové.   
V nabídce zůstávají také přímé spoje Pendoliny do Plzně, Mariánských Lázní, Chebu a Karových Varů nebo do Českých Budějovic. Večerní cesta do Českých Budějovic bude trvat 2 hod. 37 min. a podvečerní do Chebu necelé 4 hodiny. Denní vlak do Plzně, Mariánských Lázní, Chebu a Františkových Lázní bude jezdit v kategorii railjet a bude na něm nasazena stejnojmenná souprava.

Mnohem více souprav ComfortJet a Railjet bude nasazeno na rychlé spoje Vindobona, Metropolitan a Hungaria jak ve směru do Prahy, tak směrem do Brna, kam pojedou tyto vlaky 1 hod. 37 min. Zbývající spoje pojedou v kategorii EuroCity. Do Brna jedou vlaky každou hodinu a dál do Rakouska nebo na Slovensko a do Maďarska pojedou i nadále v základním intervalu 2 hodiny.

Změny se dočká také Baltic express, který bude mít v celé trase jeden vůz navíc. Půjde o kombinovaný vůz s restaurací a s několika desítkami míst v oddíle 2. třídy. Noční vlak navíc přijede do Gdaňska, Sopot a Gdyně zhruba o půl hodiny později, tedy v lepší čas pro ranní dojezd.

Na sever Evropy budou mít od května 2026 východní Čechy přímé spojení až do Hamburku a Kielu vlakem Hungaria. Také tento vlak bude operovaný moderními soupravami ComfortJet. Cesta do Hamburku bude trvat 7 hodin a do Berlína 5 hodin.

Schéma mezistátních vlaků zajišťovaných moderními soupravami
Vůz 1. třídy
Vůz 2. třídy
Restaurační vůz