Společnost YouTube udělila prestižní ocenění společnému projektu ČD a agentury Dialog Media. Cena Silver Creator Award přišla jako uznání úspěšného digitálního projektu Pohled z vlaku, který má 105 tisíc odběratelů a na svém kontě již více než 33 milionů zhlédnutí. Sledování videí zajímavých tratí snímaných z kamer na vlacích ČD a z kabiny strojvedoucího si oblíbili nejen fanoušci z České republiky, ale z celého světa. Letos se příznivci mohou těšit na další tři nové tratě.
Online platforma Pohled z vlaku nabízí katalog videí zajímavých železničních tratí v České republice zaznamenaných z několika kamer umístěných na soupravách Českých drah. Souběžně se sledováním záznamu trati vidí návštěvník portálu Pohled z vlaku v reálném čase zastávky, návěsti, interaktivní mapu a zajímavosti na každé zdokumentované trati. Kromě toho poskytuje platforma další řadu informací jako je komentář strojvedoucího nebo tipy na zajímavé výlety. K nejnověji přidaným tratím patří Praha hlavní nádraží – Lysá nad Labem a Praha Smíchov – Plzeň hlavní nádraží. Letos se mohou fanoušci těšit na videa z dalších tří nových tratí: Doudleby nad Orlicí – Rokytnice v Orlických Horách, Trutnov – Teplice nad Metují a Náchod – Teplice nad Metují – Broumov. V dalších letech by měl být Pohled z vlaku doplňován o zhruba pět nových tratí za rok.
Programový a obsahový tým Dialog Media vytvořil vlastní online platformu Pohled z vlaku v roce 2015 na zakázku pro České dráhy. Do současnosti bylo v rámci projektu Pohled z vlaku natočeno 175 videí, jejichž sledovanost překročila 33 milionů zhlédnutí. Novinky portálu pravidelně odebírá přes 105 tisíc lidí. V oblasti železnice jde o dlouhodobě divácky nejsledovanější digitální projekt v dopravě nejen v České republice, ale zařadil se do celosvětové nejužší špičky. I když se v online prostředí objevují různé variace na toto téma, žádný z těchto projektů nedosáhl takové úrovně sledovanosti jako portál Pohled z vlaku.
Ocenění převzal generální ředitel ČD Michal Krapinec. „Ocenění, které jsme dnes převzali, je důkazem, že moderní a kvalitně připravený obsah o železnici dokáže oslovit širokou veřejnost a vyvolat pozitivní ohlasy. Je důkazem toho, že jsme na správné cestě v našem úsilí o modernizaci osobní železniční dopravy a prezentaci Českých drah ve světě digitálních médií,“ řekl Michal Krapinec.
„Náš digitální projekt Pohled z vlaku se stal fenoménem, který propojuje technologie, cestování a vášeň pro železnici. Jsme hrdí na to, že jsme dokázali zaujmout miliony diváků nejen v České republice, ale i ve světě. Tento úspěch by nebyl možný bez týmu agentury Dialog Media, která společně s námi vytvořila tuto inovativní online platformu," dodal Jiří Ješeta, náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu.
„Cítím skutečnou radost ze společného projektu, který tvoříme s národním dopravcem. Díky patří celému týmu, který se na přípravách a realizaci podílí. I když pracujeme na řadě projektů pro různé segmenty, je zde cítit velká a přirozená síla obsahu, kterým je železnice, cestování a technika. Budeme i nadále držet tempo rozvoje projektu spolu s příchodem nových technologických možností,“ okomentoval událost Pavel Mojžíš, výkonný ředitel agentury Dialog Media.
„Jsme hrdí na to, že můžeme ocenit váš působivý milník dosažení 100 tisíc odběratelů udělením ceny Silver Creator Award,“ sdělil generální ředitel YouTube Neal Mohan.
Přestože v počátcích projektu tvořili jádro komunity zaměstnanci a fanoušci železnice, nynější ukazatele sledovanosti a počtu odběratelů potvrzují, že si platformu oblíbila širší veřejnost. Značka Českých drah se díky projektu Pohled z vlaku přirozeně dostává do obecného povědomí a portál Pohled z vlaku přispívá i k zatraktivnění železniční profese v očích potenciálních uchazečů o zaměstnání.
Odkaz na projekt: www.pohledzvlaku.cz.