Jsou lepší Moravské dráhy, nebo České dráhy? V letní kampani, která chce vyzdvihnout pohodlné cestování a moderní výbavu v nových vlacích ČD, to spolu řeší Moravák od Kyjova a vegan „z Prahe“. V humorné zápletce založené na odvěké rivalitě Čech a Moravy nakonec zvítězí přátelství a smír.
Ivan Trojan si ve spotu střihl bodrého šohaje dávajícího „LÍKE“ za komfortní jízdu. Role poněkud upjatého spolucestujícího se ujal David Máj, u nějž šlo už o několikátou vedlejší postavu, kterou ve spotech pro České dráhy ztvárnil. Ve spotu bylo použito kyjovské nářečí a kvůli tomu museli správné výrazy a výslovnost zkontrolovat rodilí mluvčí i jazykovědci.
Kampaň se objeví ode dnešního dne v televizi, online, v tisku, na venkovních reklamních plochách, v rádiu a na sociálních sítích. Režie spotu se opět ujal Ondřej Trojan. „Dnes spuštěnou kampaní, s využitím plného mediamixu, navazujeme na úspěšný ‚seriál‘ příběhů s Ivanem Trojanem v hlavní roli. Se zachováním autentických a pro ČD typických prvků kampaň poukazuje na nabízené služby a moderní vybavení v nových soupravách. Chceme tak cestujícím ukázat a dopřát vysokou úroveň jízdy našimi vlaky, ať z Moravy či Prahy,“ říká k nové kampani Petr Nešpůrek, ředitel odboru komunikace Českých drah.
Národní dopravce každoročně nasazuje do provozu desítky nových souprav a tím stále zkvalitňuje cestujícím zážitky z jízdy vlakem. V současnosti České dráhy postupně uvádějí do provozu 110 dvou- a třívozových jednotek RegioPanter a 76 motorových dvoučlánkových jednotek RegioFox. Velká část těchto vlaků je už v provozu. Vyrábí se také 180 vozů ComfortJet, které společnost uvede do provozu postupně od roku 2024. Moderní soupravy jsou bezbariérové, klimatizované a vybavené palubní sítí Wi-Fi, elektrickými zásuvkami a USB konektory pro dobíjení cestovní elektroniky a dalšími přednostmi moderních vlaků. Uvedené projekty představují investice v hodnotě více než 35 miliard korun. Moderní vlaky nahrazují stovky starších vozů, které jsou vyřazovány z provozu. Letos dochází k největší obnově vlaků od vzniku Českých drah v roce 1993.
Spot k nové kampani si můžete prohlédnout zde.