Již tuto sobotu 29. dubna začíná pravidelná sezóna nostalgických jízd na trati z Břeclavi do Lednice. Milovníci železnice se mohou těšit na oblíbený motorový vláček Hurvínek, který České dráhy vypraví každou sobotu, neděli a ve státní svátky od konce dubna až do začátku září. Ve dvou termínech pak motoráček nahradí historická souprava s parní lokomotivou Skaličák. Vedle zážitku z jízdy historickými vlaky mohou cestující spojit výlet například s návštěvou Lednicko-valtického areálu.
Motorový vlak Hurvínek bude jezdit o víkendech a svátcích od 29. dubna do 3. září 2023. Ve dvou termínech, o sobotách 20. května a 9. září, vystřídá motoráček na trati parní lokomotiva Skaličák, která potáhne historické vozy Rybáky a historický restaurační vůz. České dráhy vypraví vždy čtyři vlaky z Břeclavi do Lednice a zpět.
Vedle zážitku z jízdy historickým vlakem čeká na návštěvníky spousta dalších atrakcí. Navštívit mohou např. Lednicko-valtický areál, lednická muzea nebo mohou podniknout vyhlídkovou jízdu historickým „busíkem“ Praga RND po Lednici. Ten pojede v době jízdy parního vlaku a bude odjíždět od lednického nádraží v 9:55, 11:55 a 13:45.
Obec Lednice, která bývá právem nazývána perlou jižní Moravy, návštěvníkům nabízí spoustou přírodních i kulturních památek, kolonády, rybníky a řadu drobných romantických staveb. V okolí zámku se nachází nejrozsáhlejší parkově upravená krajina na světě, která je zapsána na seznam světového přírodního a kulturního dědictví UNESCO. Lednický zámek je pak jedním z nejkrásnějších komplexů anglické novogotiky v Evropě.
Před plánovanou návštěvou, danou akcí nebo jízdou doporučujeme ověřit si aktuální informace na internetových stránkách www.cdnostalgie.cz.
Jízdné v nostalgických vlacích do Lednice
Motoráček Hurvínek
- Jednosměrné jízdné: 60 Kč
- Přeprava jízdního kola: 50 Kč
- Přeprava psa jednosměrná: 30 Kč
Parní vlak
- Jednosměrné jízdné: 140 Kč
- Zpáteční jízdné: 260 Kč
- Přeprava psa jednosměrná: 30 Kč
Motorový vůz Hurvínek (M 131.1)
Poválečný motorový vůz pro lokálky, který získal svou přezdívku zřejmě podle dřevěného interiéru, ovládání pomocí lanek nebo velkých návěstních světel. V letech 1948 – 1956 bylo vyrobeno 549 kusů těchto vozů. V provozu byly velmi oblíbené pro svou jednoduchost a spolehlivost. Využívány byly ještě začátkem 90. let. Mnoho strojů se dochovalo na vlečkách jako posunovací lokomotivy, jiné byly přestavěny na prohlídkové vozy trakčního vedení.
Parní lokomotiva Skaličak (433.001)
Tyto univerzální lokomotivy byly určené pro místní dráhy. Celá série byla vyrobena v roce 1948 jako pokračování nejmodernější verze jejich předchůdkyň, lokomotiv řady 423.0. Na rovině utáhly vlak těžký 1 500 tun rychlostí 41 km/h. Jezdily na Moravě i na Slovensku a závěr provozu prožily na bývalé Moravské západní dráze. Odtud pochází jejich krajová přezdívka Skaličák (podle deponie ve Skalici nad Svitavou). Poslední byly zrušeny v roce 1980.