České dráhy dokončily modernizaci opravárenské haly v šumperském depu. Novinkou je především nová přístavba, která prodloužila halu o dalších téměř 15 metrů. Díky tomu se současné moderní vlaky do haly pohodlně vejdou celou svojí délkou, což přináší mnohem kvalitnější podmínky pro údržbu i zvýšení efektivity práce. Náklady na modernizaci a prodloužení haly přesáhly 50 milionů korun.
Během stavebních prací došlo k prodloužení dvojkolejné motorové haly pro údržbu vlaků i k částečné opravě původní haly, na kterou přístavba navazuje. „Původní hala kvůli svojí délce neumožňovala plnohodnotnou údržbu nových jednotek. Soupravy zabraly celou její délku a zaměstnanci tak měli při servisu omezený manipulační prostor. Díky přístavbě a modernizaci haly jsme rozšířili technologické zázemí a naši lidé získali odpovídající prostředí pro svou náročnou a odpovědnou práci,“ uvedl Michal Kraus, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro servis. V modernizované hale je prováděna údržba motorových jednotek Stadler a vozů řady 810. Kromě motorové haly je v šumperském depu k dispozici pro údržbu vlaků ještě kruhová hala. V Šumperku jsou také udržovány motorové lokomotivy řady 750.7 a řady 754.

Díky přístavbě se délka původní haly prodloužila z původních 40 na 54 metrů. Servis a údržbu urychlí také další novinky jako 12,5tunový jeřáb, středová lávka, inovativní otočný bezpečnostní záchytný systém a nové LED osvětlení. Vedle nové přístavby došlo i k částečné úpravě kolejiště. Stavební práce trvaly 14 měsíců, náklady na prodloužení haly přesáhly 50 milionů korun. Na čele přístavby je nově také výrazné logo Českých drah, které zapadá do jednotného vizuálního stylu ČD.
Šumperské středisko údržby je jedním ze dvou v Olomouckém kraji, která spadají pod Oblastní centrum údržby Východ. Další je v Olomouci, kde byla na konci března zahájena kompletní modernizace jedné ze zdejších hal. Ta bude také prodloužena, a to o 40 metrů, což umožní provádění servisu nových jednotek RegioPanter druhé generace. Náklady u této investice dosáhnou cca 400 milionů korun.
České dráhy investují do obnovy a rozšiřování servisního zázemí v depech po celé republice. Rozsáhlá modernizace vozidlového parku si žádá nové prostory i technologie, které přinášejí zrychlení a zefektivnění údržby a zároveň kvalitnější zázemí pro zaměstnance. Mezi aktuální projekty patří např. stavby nových hal v Havlíčkově Brodě a Chebu nebo zmiňovaná modernizace haly v Olomouci. Další investice ČD připravují např. v České Třebové, Českých Budějovicích nebo Hradci Králové.