Dnes startuje nová reklamní kampaň Českých drah zaměřená na mezinárodní cestování. Národní dopravce v ní propaguje cesty do zahraničí, kam je možné vyrazit na výlet za turistikou nebo kulturou, ale netradičně je řeč také o kulturistice. Hlavní tváří televizního spotu je opět herec Ivan Trojan. Součástí kampaně i je vlastní merch COOL-TURISTIKA.
Televizní spot láká diváky na výlet do Vídně a dalších evropských metropolí. Ivan Trojan se tentokrát představuje v roli profesora umění, který míří se skupinou studentů poznávat slavné vídeňské galerie. Do cesty jim ve vlaku vstupuje trojice svalovců, kteří se k našim jižním sousedům vypravili navštívit muzeum Arnolda Schwarzeneggera. „Kampaň cílí jak na stávající zákazníky, kteří výhody cestování s Českými drahami znají, tak na ty nové, kterým chceme ukázat, že jízda vlakem za hranice je pohodlná a rychlá. Zápletka v nové reklamě vychází z jasného doporučení, že se vyplatí pořídit si k jízdence také místenku, zvlášť když cestujete na delší vzdálenost,“ říká Radek Joklík, ředitel odboru komunikace Českých drah. „Televizní část kampaně má budovat pozitivní vnímání a preferenci značky ČD. Prostřednictvím dalších mediatypů posouváme komunikaci na produktovou úroveň a pomocí jednotlivých vizuálů motivujeme k cestě vlakem inspirativními tipy, konkrétními destinacemi a cenou,“ dodává.
Kampaň jde ruku v ruce s novinkou, kterou České dráhy zavedly v online odbavení při cestách do zahraničí. Zákazníkům, kteří si pořizují jízdní doklady v předprodeji v e-shopu a v aplikaci Můj vlak, dopravce nově nabízí při nákupu mezinárodní jízdenky bezplatnou místenku pro vlaky bez povinné rezervace míst. Podmínkou je včasný nákup, a to nejméně 14 dní před cestou. Bezplatné místenky je možné využít jak ve směru z ČR, tak ve směru ze zahraničí.
České dráhy se svými zahraničními partnery nabízejí přímá vlaková spojení z České republiky do Německa, Polska, na Slovensko, do Maďarska, Rakouska a Švýcarska. „Cestující si mohou vybrat z více než 130 různých destinací v zahraničí, se kterými má Česká republika přímé spojení. S přestupem na navazující spoje lze zamířit do dalších míst Evropy, například do zemí Beneluxu, do Dánska, na Ukrajinu, do Chorvatska, Slovinska, Itálie a do dalších evropských zemí. V nabídce jsou jak komfortní denní spoje typu railjet a EuroCity, na jejichž palubě je k dispozici např. nabídka občerstvení, Wi-Fi připojení k internetu, zásuvky 230 V pro dobíjení cestovní elektroniky, ale také např. místa pro osoby na vozíku, cestující s dětmi nebo pro přepravu jízdních kol, tak noční vlaky,“ popisuje Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu. Z Prahy do Curychu, Basileje, Krakova, Varšavy, Popradu a Košic nebo do Budapešti a z jižní Moravy do Varšavy a Berlína, ale i do dalších míst, lze zvolit k cestě lůžkové, případně lehátkové vozy. Češi využívají vlak pro cesty hlavně na Slovensko, do Německa a do Rakouska, roste ale také zájem o Polsko, Maďarsko a o spojení s přestupem do vzdálenějších destinací.
Na mnoha linkách jezdí vlaky v pravidelných intervalech a dosahují cestovní rychlost kolem 100 km/h. Například z Prahy do Berlína, Vídně nebo Budapešti jezdí přímé vlaky každé dvě hodiny. Přímé spojení s Vídní a Budapeští má např. i severní Morava. Cesta z Prahy do Berlína trvá zhruba 4,5 hodiny a stojí od 337 Kč, do Vídně bude od července trvat 4 hodiny a stojí od 362 Kč a do Budapešti to bude necelých 7 hodin a cena začíná na 482 Kč. Několikrát denně jezdí také přímý vlak z Prahy do Krakova. Cesta trvá kolem 7 hodin a cena jízdenky je od 458 Kč. Využít lze i Včasné jízdenky s možností přestupu na navazující zahraniční vlaky včetně např. rychlovlaků ICE. Několikrát denně je v nabídce například spojení Prahy a Salcburku s přestupem v Linci. Doba cesty je zhruba 5,5 hodiny a cena je od 422 Kč.
Nová reklama propojuje dvě klíčová slova, tedy výlety za kulturou i turistikou, do kulturistiky. Ve spotu si zahrála trojice kulturistických influencerů Antonín Hodan, Milan Šádek a Vojta Koritenský, jehož hlas bude slyšet i v rádiovém spotu. Studenty umění si zahráli skuteční studenti a studentky pražských uměleckých škol. Pod kreativou kampaně je opět podepsána agentura Havas a režisér Ondřej Trojan.
Kampaň je nasazena od dnešního dne v televizi, rádiu, online, na sociálních sítích i na venkovních plochách, jako jsou billboardy apod. Na podporu kampaně je v prodeji také vlastní merch COOL-TURISTIKA, a to trička a hrnky, které jsou v prodeji na pokladnách a v infocentrech ČD.
Reklamy s tváří Ivana Trojana mají nejen nápad, ale i úspěch. V jubilejním 30. ročníku prestižních reklamních cen ADC Czech Creative Awards získaly minulý týden hned dvě ocenění. Odborná porota ocenila TV spot „Péťa“ zaměřený na mezinárodní cestování a uspěla také tisková kampaň „Horizonty“ - umělecké zpracování propagace nočních vlaků ČD Night, které vyneslo Českým drahám zlato.
Spot k nové kampani si můžete prohlédnout zde.