České dráhy po roce znovu uspěly a zvítězily v anketě Nejdůvěryhodnější značka 2025, a to v kategorii Poskytovatel dopravních služeb. Největší český železniční dopravce tak obhájil své loňské vítězství a celkově už si připsal osmé prvenství v této anketě v řadě. ČD tak zvítězily zatím v každém ročníku od roku 2018, kdy byla dopravní kategorie mezi nejdůvěryhodnější značky zařazena.

V letošním ročníku prestižní ankety, kterou každoročně organizuje společnost Atoz Marketing Services, hlasovalo přes 4 tisíce českých spotřebitelů. Ti vybírali z téměř 900 značek v 92 kategoriích, přičemž nominace probíhaly automaticky na základě reálného objemu prodejů a rozsahu poskytovaných služeb. Ocenění tak reflektuje skutečnou důvěru zákazníků, nikoli jen vnímání značky v médiích.

„Ocenění beru hlavně jako zprávu od našich cestujících, že změny, do kterých jsme se pustili, dávají smysl. Je to také skvělá zpráva pro všechny, kteří dělají České dráhy tím, čím jsou. Důvěra se nedá koupit, musí se získat a udržet. Každý den na tom pracují tisíce lidí napříč firmou od strojvedoucích, vlakového personálu a pokladních, přes kolegy na dispečinku a v dílnách, až po kolegy z kanceláří. Děkuji jim všem, protože je to hlavně jejich ocenění,“ říká Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.

Uplynulý rok byl pro České dráhy mimořádně intenzivní. Dopravce pokračoval v investicích do nových vlaků a modernizace flotily, do provozu nasadil více než 140 nových jednotek a do obnovy vozového parku investoval téměř 19 miliard korun – historicky jeden z nejvyšších objemů. Zlepšuje se také zázemí pro údržbu, digitální služby i celkový komfort cestujících, ať už jde o přehlednější mobilní aplikaci, možnost nákupu online, nebo moderní informační systémy ve vlacích.

„Každý nový vlak, každá lepší služba nebo zlepšení v naší aplikaci Můj vlak má společný cíl. Chceme být přirozenou první volbou pro každého, kdo cestuje po Česku,“ doplňuje Michal Krapinec. 

Nejdůvěryhodnější značka