České dráhy letos vloží do vylepšení pracovních podmínek a vyšší bezpečnosti práce především provozních zaměstnanců zhruba 55 milionů Kč. Podstatná část prostředků směřuje do zlepšení pracovního zázemí, nocležen, odpočinkových místností a šaten. Strojvedoucí a vlakové čety tak získávají moderní a příjemné místo pro odpočinek a relaxaci při přestávkách, ale také před začátkem a po konci směny.

„V průzkumech mezi našimi provozními zaměstnanci jsme si ověřili, že kvalitu pracovního zázemí, šaten, odpočinkových místností a nocležen kladou na jedno z nejvyšších míst. Je to přirozené. Práce strojvedoucích a vlakových čet je spojena s neustálým cestováním a trávením času nejen ve vlaku, ale také v místech daleko od domova. Proto se nyní zaměřujeme na zlepšení jejich ‚přechodného domova‘, kterým jsou pro ně odpočinkové místnosti a nocležny v depech a železničních stanicích, a ročně do jejich zvelebení budeme investovat desítky milionů korun,“ říká Blanka Havelková, členka představenstva a náměstkyně generálního ředitele ČD pro lidské zdroje.

„Zaměřujeme se jak na velké železniční uzly, tak na menší pracoviště v regionech. Zmínit můžu tři konkrétní příklady. Novou nocležnu na pražském Masarykově nádraží zprovozněnou loni v rámci větší rekonstrukce celého nádraží. Na opačné straně spektra je třeba menší zázemí v Českém lese v Bělé nad Radbuzou, které jsme zprovoznili letos v dubnu pro až 22 strojvedoucích, kteří se tam střídají v rámci směn. A třetím příkladem může být zázemí a nocležna v Klatovech, kde končí rychlíky Berounka a odkud vypravujeme vlaky na trať do Železné Rudy,“ doplnila Blanka Havelková.

Obnova pracoviště a zázemí v Bělé nad Radbuzou souvisí také se získáním desetiletého kontraktu na provoz souboru Jihozápad-Český les, pro který České dráhy zajistily vylepšení motorových jednotek RegioNova.

Stavební pozornost se zaměřila na opravu střechy, kompletní rekonstrukci sociálního zařízení, zřízení nové nocležny, kuchyňky, šatny a nástupní místnosti, ve které mají strojvedoucí veškeré zázemí včetně např. přístupu na firemní intranet. Vše bylo koncipováno tak, aby tam měli strojvedoucí mezi směnami veškerý komfort a mohli si zde odpovídajícím způsobem odpočinout.

„V tomto středisku máme deset strojvedoucích, ovšem provozně do něj zasahují také strojvedoucí ze středisek Tachov, Poběžovice a Klatovy. Celkový počet uživatelů zrekonstruovaných prostor je tedy dvaadvacet. Pro rekonstrukci hovořil i fakt, že Středisko lokomotivních čet Bělá nad Radbuzou je přirozeným centrem železniční sítě v oblasti Českého lesa. Rekonstrukce začala loni a letos v dubnu jsme zázemí předali do užívání. Celkové náklady na jeho rekonstrukci a vybavení přesáhly dva miliony korun,“ uvedl Jaromír Půta, náměstek ředitele Oblastního ředitelství osobní dopravy Západ Českých drah.

Na západě Čech se během srpna otevře i druhé renovované zázemí v klatovském depu. Nákladem několika milionů korun tam získají zaměstnanci Českých drah moderní a pohodlně vybavenou odpočinkovou místnost, příjemnou nocležnu, nové sprchy, šatny a celé sociální zázemí, kuchyňku a také moderní školící místnost.

 

zázemí Klatovy
zázemí Klatovy
nocležna Klatovy