Na základě žádosti o dotaci z iniciativy Společenství Interreg IIIB CADSES získaly České dráhy, a.s. finanční příspěvek z ERDF (Evropský fond pro regionální rozvoj) a státního rozpočtu ČR na mezinárodní projekt ADRIATIC – BALTIC LANDBRIDGE.
Hlavním cílem iniciativy ES Interreg IIIB CADSES je rozvinout nadnárodní spolupráci zemí prostoru CADSES mezi ústředními, regionálními a místními orgány tak, aby byl dosažen vyšší stupeň územní integrace v Evropě. Program Interreg IIIB CADSES v ČR administruje Ministerstvo pro místní rozvoj, Odbor územních vazeb. Informace o možnosti získání dotace z tohoto programu, o podpořených projektech apod. jsou k dispozici na www.mmr.cz a www.strukturalni-fondy.cz.
Země prostoru CADSES (Central Adriatic Danubian South-Eastern European Space):
Stručně o projektu:
Projekt ADRIATIC-BALTIC LANDBRIDGE představuje předběžnou studii proveditelnosti a analýzu potřeb pro definování dopravního koridoru, který bude spojovat severní Evropu se Středozemím, konkrétně Baltské a Jaderské moře. Realizace projektu by měla zásadní měrou přispět ke zvýšení soudržnosti v západních i východních státech, spadajících do oblasti CADSES díky definování nejracionálnějších opatření, které budou nutná pro zatraktivnění železniční a vodní dopravy, které jsou zásadní pro trvale udržitelný rozvoj. Hlavním cílem projektu je podpora multimodální dopravy a zvýšení podílu nesilničních dopravních druhů v dotčené oblasti. Projekt A-B Landbridge zajistí navázání aktivní spolupráce mezi různými aktéry, kteří ovlivňují dopravní dění a regionální rozvoj mezi Baltským a Jaderským mořem – instituce veřejného sektoru, operátoři, dopravci a další významné instituce.
Datum zahájení projektu - 1.6.2006
Datum ukončení projektu - 30.4.2008
Celková délka projektu - 24 měsíců
Dlouhodobý cíl projektu
Hlavním cílem projektu je zajištění trvale udržitelné dopravy prostřednictvím podpory multimodality a nastavení vhodných podmínek pro životaschopnost páteřních dopravních systémů, kterými jsou oba nesilniční druhy dopravy – železniční a vodní doprava. Projekt bude analyzovat poptávku v oblastech spadajících do atrakčního obvodů 5 hodnocených dopravních koridorů spojujících Baltské a Jaderské moře. Projekt bude identifikovat potenciální tržní příležitosti pro dopravní a logistické služby s přidanou hodnotou. Projekt bude nabízet konkrétní doporučení, týkající se investic do infrastruktury a eliminace úzkých hrdel. Projekt bude formulovat základní předpoklady týkající se legislativy pro optimální integraci mezi námořní a vnitrozemskou nákladní dopravou.
Oblast A-B
Konkrétní výsledky projektu
- kvantifikace tržního potenciálu multimodálního koridoru nákladní dopravy mezi A-B
- identifikace současných či budoucích kritických dopravních spojení – úzká hrdla
- definování opatření zjednodušujících pohyb zboží v rámci A-B
- popis technických, legislativních, environmentálních a ekonomických podmínek v rámci A-B
- zpracovaní doporučení pro veřejnou správu
- tvorba mapy dopravních koridorů
Uspořádání jednotlivých pracovních akcí projektu
Názvy jednotlivých Opatření - Work Package | |
---|---|
WP 1 | Analýza dopravy (Železniční doprava, Silniční doprava, Námořní a vnitrozemská vodní doprava) Scénáře budoucího vývoje pro 2006, 2010 a 2020 |
WP 2 | Analýza logistických scénářů pro 2006, 2010 a 2020 |
WP 3 | Analýza plánů regionálního rozvoje a scénářů budoucího vývoje pro 2006, 2010 a 2020 |
WP 4 | Tvorba institucionálního uspořádání |
WP 5 | Zpracování integrovaného vícesektorového scénáře a zpracování plánu rozvoje silniční infrastruktury - mapa |
WP 6 | Šíření výsledků projektu, koordinace a publicita, technické a finanční řízení projektu |
Seznam projektových partnerů
Název | Země | |
---|---|---|
PP 1 | Veneto Region – Vedoucí projektu | IT |
PP 2 | AMRIE | IT |
PP 3 | Central European Initiative CEI-Executive Secretariat | IT |
PP 4 | Centre for Transport System Studies - CSST S.p.A. | IT |
PP 5 | Venice Port Authority | IT |
PP 6 | Jihočeský kraj | CZ |
PP 7 | City Plan s.r.o. | CZ |
PP 8 | České Dráhy, a.s. | CZ |
PP 9 | Středočeský kraj | CZ |
PP 10 | Ministry of Infrastructure of the Republic of Poland | PL |
PP 11 | Amber Road Cities Association - Gdynia ARCA | PL |
PP 12 | The Port of Gdynia Authority S.A. | PL |
PP 13 | Maritime Institute in Gdansk | PL |
PP 14 | Self-Government of the Pomorskie Region (Voivodeship) | PL |
PP 15 | Szczecin and Swinoujscie Seaports Port Authority | PL |
PP 16 | West Pomerian Region (Zachodniopomorskie Region) | PL |
PP 17 | University of Ljubljana, Faculty of Maritime Studies and Transportation | SI |
PP 18 | Austrian Transport Ministry (Bundesministerium für Verkehr) | AT |
PP 19 | Telepark Bärnbach Errichtungs- u. Betriebs GmbH | AT |
PP 20 | Baltic Energy Forum E V. | DE |
PP 21 | EPV-GIV Europroject Traffic -Society for Engineering Services Ltd | DE |
PP 22 | Rostock Port Hafen-Entwicklungsgesellschaft Rostock mbH | DE |
PP 23 | German Association for Housing, Urban and Spatial Development | DE |
Kontakt:
České dráhy, a.s. – Generální ředitelství
Odbor mezinárodní
Nábřeží L. Svobody 1222, Praha 1, 110 15
E-mail: bartheldi@gr.cd.cz
Tel.: (+420) 972 232 468